MALİ HİZMETLER
M.FURKAN TÜRKASLAN
Aslen Kayserili olan M. Furkan TÜRKASLAN, 1987 yılında İstanbul Bakırköy de doğdu.
İlk ve ortaokulu Bakırköy’de, liseyi Çapa Anadolu Öğretmen Lisesi’nde bitirdi. Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde tamamladı. 2008 yılında memuriyet hayatına başladı.
2013 yılından itibaren belediyemizin Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nde görev yaptı. Temmuz 2017 itibariyle Mali Hizmetler Müdürlüğü görevine atandı.M. Furkan TÜRKASLAN evli ve 2 çocuk babasıdır.
Adres: Kayabaşı Mahallesi, 15 Temmuz Sokak No: 2 Başakşehir Merkez Camii Yanı, Başakşehir/İstanbul
Telefon: 444 0 669
BİRİMLER VE HİZMETLERİMİZ
Hizmet Standartlarımız
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET STANDARTLARI | |||
---|---|---|---|
SIRA NO: | KURUMA / VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI | BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER | HİZMET TAMAMLAMA SÜRESİ (EN GEÇ) |
1 | Beyan düzeltme | Numaratajdan adres bilgilerini gösteren çıktı. Tapu senedi, kısıtlılık belgesi | 10 DAKİKA |
2 | Özürlü muafiyet oluşturulması | Tek meskeni olan özürlülere ait bina vergisi formu ile sağlık kurulu raporu. | 3 DAKİKA |
3 | Emekliler ile dul-yetim muafiyeti oluşturulması | Tek meskeni olan, emeklilere, dul ve yetimlere ait form. | 3 DAKİKA |
4 | Gaziler ile şehitlerin, dul ve yetimlerin muafiyetinin oluşturulması | Tek meskeni olan şehitlerin, dul ve yetimlerine ait form. | 3 DAKİKA |
5 | Hiç bir geliri olmayanların muafiyetinin oluşturulması | Hiçbir geliri olmadığını belgeleyenlerin tek meskenine ait form ile hiç bir geliri olmayanların tek meskenlerine ait taahhüt belgesi. | 3 DAKİKA |
6 | E-belediye online borç öğrenme-ödeme | Sicil numarası, TC kimlik numarası veya aktivasyon numarası | 3 DAKİKA |
7 | Emlak (bina, arsa, arazi) beyanı oluşturulması | Tapu fotokopisi ve kimlik fotokopisi | 5 DAKİKA |
8 | Kurum içi diğer müdürlüklerden gelen vergi tahakkuku | İşlem yaptığı müdürlükten hazırlanmış ödemenin miktarını gösteren tahakkuk belgesi. | 3 DAKİKA |
9 | Sicil oluşturma | T.C. Kimlik Numarası ve adres bilgisi. | 3 DAKİKA |
10 | Düzeltme ve mahsup işlemi | Beyan düzeltmeden doğan şehven fazla ödeme işlemlerinin düzeltilmesi için dilekçe ve makbuzun aslı. | 10 DAKİKA |
11 | İlan - reklam beyanı oluşturulması | Yeni beyan: tabela faturası, tabela ölçüleri, (varsa) en son ödediği makbuzlar. Eski beyan: önceki ödediği makbuz. | 5 DAKİKA |
12 | Çevre temizlik beyanı oluşturulması | Vergi levhası, kira kontratı, (varsa) en son ödediği makbuzlar. | 5 DAKİKA |
13 | Pazar yeri tahakkuku | Gelir tarifesine göre ödenen ücret. | 3 DAKİKA |
14 | Sicil birleştirme | Mükerrer kayıtların düzeltilmesi | 5 DAKİKA |
15 | Vergi tahsilatı | Tahakkuk fişi, sicil numarası veya T.C. kimlik numarası, aktivasyon numarası. | 5 DAKİKA |
16 | Vergi dairelerinden, resmi kurumlardan, icra müdürlüğünden, mahkemelerden gelen yazılara cevap yazılması | Süreli ve ivedi olanlara öncelikli cevap yazılmaktadır. | 1 GÜN |
Not: Hizmet ile ilgili başvurudan sonra yerinde inceleme gerekmesi durumunda, tespit edilen eksikliklerin başvuru sahibi tarafından tamamlanması için geçen süreler hariç tutulacaktır.
"Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenilmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz."
BİLGİLER: | İLK MÜRACAAT YERİ | İKİNCİ MÜRACAAT YERİ |
İSİM VE SOY İSİM | Muhammed Furkan TÜRKASLAN | Ahmet MELİK |
UNVAN | Mali Hizmetler Müdürü | Başkan Yardımcısı |
ADRES | Başakşehir Belediyesi: Başak Mah. 5.Etap Akşemsettin İÖO yanı No: 3 Başakşehir / İstanbul | Başakşehir Belediyesi: Başak Mah. 5.Etap Akşemsettin İÖO yanı No: 3 Başakşehir / İstanbul |
TELEFON | 444 06 69 | 444 06 69 |
FAX | 692 55 90 | 692 55 90 |
ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
Mali Hizmetler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği'ni indirmek için TIKLAYIN
ŞEFLİKLERİMİZ
Evrak Kayıt Şefliği
Evrak Kayıt Şefliği müdürlüğün evrak kayıt işlemlerini yürütmekle görevlidir.
Tahsilat Şefliği
Tahsilat Şefliğimiz aşağıdaki fonksiyonların yerine getirilmesinden sorumludur:
• İdarenin yetki ve sorumluluk alanındaki idare gelirlerinin ilgili kanunlar, tüzükler ve yönetmelikler gereğince yasal süreler içerisinde tahsilinin sağlanması
• İdare gelirleri ile ilgili yapılan tahsilata ait kayıtların tutulması, raporlanması ve muhasebe kayıtlarına alınması için gerekli belge ve dokümanların hazırlanması
Gelir Tahakkuku Şefliği
Gelir Tahakkuku Şefliği, idarenin yetki ve sorumluluk alanındaki idare gelirlerini, ilgili kanunlar, tüzükler ve yönetmelikler gereğince yasal süreler içerisinde tahakkuk ettirmek, tahakkuk eden gelirleri yasal süreleri içinde muhasebe birimine bildirmek görevlerini yerinde getirir.
İcra ve Takip Şefliği
İcra ve TakipŞefliğimiz aşağıdaki faaliyetleri yerine getirmektedir:
• İdarenin yetki ve sorumluluk alanındaki idare gelirlerinin ilgili kanunlar, tüzükler ve yönetmelikler gereğince yasal süreler içerisinde takip ve tahsilinin yapılması
• Yasal süreler içinde ödenmeyen alacakların cebren tahsili için Hukuk İşleri Müdürlüğü'ne dava açılması için müracaatta bulunulması
• İdare gelirleri ile ilgili yapılan takip ve tahsil ile ilgili işlemlere ait kayıtların tutulması, raporlanması ve muhasebe kayıtlarına alınması için gerekli belge ve dokümanların hazırlanması
• Kişi ve kuruluşlar tarafından idari ve yargı organları nezdinde yapılan itirazlara ilişkin yazılı ya da sözlü savunmalara esas bilgi ve belgelerin yasal süresi içerisinde ilgili merciye ulaştırılması
İç Kontrol Şefliği
İç Kontrol Şefliği, gelirlerin azalmasına veya giderlerin artmasına neden olacak ve idareye yükümlülük getirecek kanun tasarıları, malî yüklerinin hesaplanması, kadro ihdas ve değişikliklerinin kontrolü, seyahat kartı listelerinin kontrolü, seyyar görev tazminatı cetvellerinin kontrolü, yan ödeme cetvellerinin kontrolü görevlerini yürütür.
Maaş Şefliği
Maaş Şefliğimizin takip ettiği görevler arasında şunlar bulunmaktadır:
• Belediyenin işçi, memur, sözleşmeli personel ve diğer personeline ait maaşların hazırlanması, bordro ve aylık icmallerinin düzenlenmesi
• Aylık icra, sendika, kefalet, vb. işlemlerini yaparak listelerinin hazırlanması ve bunları Muhasebe Şefliği'ne gönderilmesi
• Sosyal Güvenlik Kurumuna aylık ve 4 aylık sigorta bildirgelerinin süresinde gönderilmesi
• Personelin özlük hakları ile ilgili izin, sağlık raporu, icra, terfi, vb. değişikliklerin takip edilmesi ve hazırlanan belgelerin kontrol edilmesi
Muhasabe, Kesin Hesap, Rapor Şefliği
Muhasebe, Kesin Hesap ve Raporlama Şefliği; İdarenin muhasebe hizmetlerini yürütmek, bütçe kesin hesabını hazırlamak, mal yönetim dönemine ilişkin icmal cetvellerini hazırlamak, malî istatistikleri hazırlamak gibi görevleri yerine getirmektedir.
Strateji Geliştirme Şefliği
Strateji Geliştirme Şefliğimiz aşağıdaki faaliyetleri yürütmektedir:
• İdarenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütlerinin geliştirilmesi
• İdarenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verilerin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması
• İdarenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörlerin incelenmesi, kurum içi kapasite araştırması yapılması, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyininin analiz edilmesi
• Yönetim Bilgi Sistemlerine ilişkin hizmetlerin yerine getirilmesi
• İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasının koordine edilmesi ve konsolide edilmesi çalışmalarının yürütülmesi
• İzleyen sonuçlarının iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesinin, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlanması ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunun izlenmesi
• Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programının hazırlanması ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesi
• İdarenin finansman programının hazırlanması, bütçe kayıtlarının tutulması, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verilerin toplanması
• Harcama birimlerinin talebi üzerine bütçe ödenekleri arasındaki aktarma işlemlerininin gerçekleştirilmesi
• İlgili mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerinin tahakkuk ettirilmesi, gelir ve alacakların takip ve tahsil işlemlerinin yürütülmesi
• Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunun hazırlanması
• İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerinin düzenlenmesi
• İdarenin yatırım programının hazırlanmasının koordine edilmesi, uygulama sonuçlarının izlenmesi ve yıllık yatırım değerlendirme raporunun hazırlanması
• İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken malî iş ve işlemlerini yürütülmesi
• Malî kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgilerin sağlanması
• Ön malî kontrol faaliyetinin yürütülmesi
• İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmaların yapılması; üst yönetimin iç denetime yönelik işlevinin etkililiğinin ve verimliliğinin artırılması için gerekli hazırlıkların yapılması
• Tarifelerin hazırlayarak meclise sunulması, meclis tarafından kabul edilen tarifelerin yayınlanması
• İhale dosyaları ve hakediş dosyalarının hazırlanması
Yoklama Şefliği
Yoklama Şefliğimizin görevleri arasında şu maddeler yer alır:
• Vergi, harç, katılım payı ve diğer gelirlerle alakalı vergi kayıp ve kaçak kontrolleriyle Emlak Vergisi Kanununda belirtilen emlak vergilerinin kayıp ve kaçak kontrolleriyle mükelleflerin bütün kayıt kontrollerinin yapılması
• Mükelleflerle ilgili yapılan tespitlerin yoklama tutanağına geçirilmesi
• Müdürlüğe intikal eden mükelleflerle ilgili dilekçelerin sonlandırılması
• Mükelleflere elden tebliğ edilmesi gereken ihbarname, tebligat vb. evrakların hazırlanması