YAZI İŞLERİ
EROL AYGÜN
1978 yılında İstanbul’da doğmuştur. 2003 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinden, 2017 yılında AÖF Felsefe bölümünden mezun olmuştur. 2004-2012 yılları arasında serbest avukatlık yapmış olup, 2012 yılından itibaren Hukuk İşleri Müdürlüğünde avukat kadrosunda görev almıştır. Nisan 2016 tarihi itibari ile Yazı İşleri Müdürü olarak görevlendirilmiştir.Erol Aygün, evli olup dört çocuk babasıdır.
Adres: : Kayabaşı Mahallesi, 15 Temmuz Sokak No: 2 Başakşehir Merkez Camii Yanı, Başakşehir/İstanbul
Telefon: 444 0 669
Fax: (0212) 473 05 03
Yazı İşleri Müdürlüğü Tanıtım Videosu
BİRİMLER VE HİZMETLERİMİZ
Hizmet Standartlarımız
KONU | Ele Alma Süresi (Dk) | Sonuçlandırma Süresi (Gün) |
---|---|---|
BAŞVURU YÖNETİMİ | ||
Dilekçe ve Resmi Yazılar | 45 | 30 |
Cimer Başvurusu | 45 | 15 |
Bilgi Edinme | 45 | 15 |
Nikah Başvuruları | 45 | 7 |
SÜREÇ TAKİBİ | ||
Başvuru Durumu Hakkında Bilgi | 45 | 1 |
DİĞER | ||
Teşekkür | 45 | 1 |
Şikayet-İhbar | 45 | 3 |
ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
Yazı İşleri Müdürlüğü Çalışma Yönetmeliğini indirmek için TIKLAYINIZ!
BAŞAKŞEHİR BELEDİYESİ EMİR VE YASAKLARI UYGULAMA YÖNETMELİĞİ
Başakşehir Belediyesi Emir ve Yasakları Uygulama Yönetmeliğini indirmek için TIKLAYINIZ!
YAZI İŞLERİ ŞEFLİĞİ
Genel Evrak Servisi
Başkanlığımıza gelen evrakların kurum içi sevkini sağlayarak; kamu kurum ve kuruluşları, gerçek ve tüzel kişiler ya da mahkemeler tarafından görev alanına giren konular hakkında istenilen bilgi ve belgelerin ilgili mevzuatların ön gördüğü süreler içerisinde verilmesi kapsamında; yazışmaları yapar yaptırır ve koordinasyonu sağlar.
Meclis - Encümen Servisi
• 30 Mart 2014 Mahalli İdareler Seçimleri sonucunda Belediyemizin 37 Meclis üyesi seçilmiş olup, özlük işlemleri Müdürlüğümüz tarafından yürütülmektedir.
• Encümen, 3 Meclis Üyesi, 1 Başkan Yardımcısı, Mali Hizmetler Müdürü, Yazı İşleri Müdürü ve Emlak İstimlak Müdüründen oluşmaktadır.
• Encümen ve Meclis Üyelerinin puantajları Müdürlüğümüz tarafından hazırlanmaktadır.
• Encümen – Meclis Servisi, Belediye Encümeni ve Meclisinde görüşülmek üzere gelen dosyaları teslim alır. Meclis ve Encümen gündemini oluşturur.
• Oluşturulan meclis gündemi Meclis üyelerine tebliğ edilip ve Kaymakamlığa bilgi verilmektedir.
• Encümen ve Meclis Toplantılarında görüşülen konulara ait kararların yazımını yaptıktan sonra dosyaları ile birlikte ilgili müdürlüğe gönderimi sağlanır.
•5393 sayılı Belediye Kanununa göre Belediye Meclisi ile ilgili iş ve işlemleri yürütür.
•5393 sayılı Belediye Kanununa göre Belediye Encümeni ile ilgili iş ve işlemleri yürütür.
EVLENDİRME ŞEFLİĞİ
Başvuru işlemleri, hafta içi mesai saatlerindedir. (09.00 - 15.30)
Nüfus Cüzdanlarının aslı (Nüfus Cüzdanı yerine başka bir kimlikle başvuru yapılamaz.)
- Evlilik için alınan Sağlık Raporu (Aile Hekimleri ya da Devlet Hastanelerinden alınması gerekmektedir. Özel hastaneden alınan raporlar, hastanenin bulunduğu İlçe Sağlık Müdürlüğünden tasdik ettirilerek işleme alınırlar.
- *Sağlık raporu alınırken kan tahlilleri içinde Hemoglobinopati (Akdeniz Anemisi ) ile SMA Tarama Testi yapılması zorunlu olup; bu tahlilin yapıldığının raporda belirtilmesi gerekmektedir.)
- 5’er adet Vesikalık Fotoğraf (Fotoğrafın, renkli ve ön cepheden, sivil giysilerle ve kişinin son halini göstermesi bakımından son altı ay içerisinde çekilmiş olması gerekir. Erkeklerde baş açık; kadınların alın, çene ve yüzleri açık olmak şartıyla başörtülü fotoğrafları da kabul edilir. Şipşak-polaroid-renksiz-fotokopi fotoğraf kabul edilmez.)
- Nikah günlerimiz hafta içi Pazartesi, Salı, Perşembe ve hafta sonudur.
- Başvuru esnasında 16 yaşında olanlar için Aile Mahkemesinden alınmış Evlenme İzni Kararı ibraz edilmelidir; 17 yaşında olanlar ise başvuru sırasında anne ve babası kimlikleriyle şahsen bulunmalıdır veya noterden muvafakatname getirilmelidir.
- Kadının daha önceki evliliği sona ermiş ise; kesinleşme tarihinden itibaren üç yüz gün geçmiş olması belgelenmelidir veya mahkemeden kesinleşmiş İddet Müddetinin Kaldırılması kararı getirilmelidir.
- Kızlık soyadı kullanılmak isteniyorsa müracaat anında belirtilmelidir.
- Çiftin Mal Ayrılığı Sözleşmesi (noterde düzenlenmiş) varsa müracaat anında bildirilmelidir.
- Evlenecek kişi müracaat işlemini vekil olarak atadığı kişi vasıtası ile de yürütebilir. Bunun için özel vekaletname düzenlenmesi ve bu vekaletnamede vekalet veren ile vekili ve evleneceği kişinin tam kimlikleri ile evlenme işlemlerinin yürütülmesi için verilmiş olduğunun açıkça belirtilmesi şarttır.
- Başvuru ile nikah aynı gün yapılamaz.
- Telefon ile rezervasyon yapılamamakta olup, evrakların hazır olduğu müracaat anında nikah günü belirlenir.
- Başvuru esnasında ibraz edilen tüm evraklar 6 ay süreyle geçerlidir.
Yabancı uyruklular için:
- Evlenecek çiftin ikisi de Yabancı Uyruklu ise Başakşehir bölgesinde bir otelde kalıyorlarsa, o otelde kaldıklarına dair yazı almaları gerekir.
- Yabancı uyruklu kadın veya erkek konsoloslukları İstanbul‘ da ise bekar olduklarına dair Evlenme Ehliyet Belgesi (Bekarlık Belgesi) alıp Kaymakam’lıklara; Ankara’da ise aldıkları Evlenme Ehliyet Belgesini “Ankara Dışişleri Bakanlığı”na onaylatacaklar.
- Yabancı uyruklular Evlenme Ehliyet Belgesi (Bekarlık Belgesi) ve Doğum Belgelerini kendi ülkelerinden getirecekler ise o ülkedeki Türkiye Büyükelçiliği’ne onaylatacaklardır. Örnek: Finlandiya, Belçika, Letonya, Moldoya vs.
- Pasaportun Türkçe tercümelerini yaptırıp noterden tasdik ettireceklerdir. Vize süresi dolmuş olan pasaportlar için asla işlem yapılmaz.
- Çiftler Evlilik İçin Sağlık Raporu alacaklardır.
- Beşer (5’er) adet fotoğraf (Fotoğrafın, renkli ve ön cepheden, sivil giysilerle ve kişinin son halini göstermesi bakımından son altı ay içerisinde çekilmiş olması gerekir. Erkeklerde baş açık; kadınların alın, çene ve yüzleri açık olmak şartıyla başörtülü fotoğrafları da kabul edilir. Şipşak-polaroid-renksiz-fotokopi fotoğraf kabul edilmez.)
- Bazı ülkeler anlaşma gereği apostilli olarak almış oldukları Evlenme Ehliyet Belgesi (Bekarlık Belgesi)ni ve Doğum Belgelerini Türkiye‘ye getirdikten sonra Türkçe tercümelerini yaptırıp noterden onaylatacaklardır.
- Evlenme Ehliyet Belgesi ve Doğum Belgesi çok dilli düzenlenmiş ise hiçbir tasdik işlemine tabii olmadan direkt Evlendirme Memurluğunca işleme alınır.
- Eğer eşlerden her ikisi de Türkçe bilmiyorsa nikah esnasında yeminli tercüman getireceklerdir.
- Başvuru esnasında ibraz edilen tüm evraklar 6 ay süreyle geçerlidir.
- Ayrıntılı bilgiyi bizi arayarak alabilirsiniz.
2025 YILI EVLENDİRME ÜCRET TARİFESİ |
2025 yılı AİLE CÜZDAN BEDELİ 1010 TL. ( Mevcut ücretler Aile Cüzdan Bedeli HARİÇ fiyatlardır.) |
İLÇE SINIRLARI İÇİNDE İKAMET EDEN |
HAFTA İÇİ : 500 TL |
HAFTA SONU : 1500 TL |
İLÇE SINIRLARI İÇİ DIŞ MEKAN:2000 TL |
İLÇE SINIRLARI DIŞI DIŞ MEKAN: 3000 TL |
İLÇE DIŞINDAN GELENLER |
BELEDİYE NİKAH SALONU HAFTA İÇİ : 2500 TL |
BELEDİYE NİKAH SALONU HAFTA SONU : 3500TL |
İLÇE SINIRLARI İÇİ DIŞ MEKAN 4000 TL |
İLÇE SINIRLARI DIŞI DIŞ MEKAN: 5000 TL |
YABANCI UYRUKLULAR |
İLÇEMİZDE İKAMET EDEN TARAFLARDAN BİRİ YABANCI |
HAFTA İÇİ : 1350 TL |
HAFTA SONU : 2350 TL |
İLÇE SINIRLARI İÇİ DIŞ MEKAN : 2850 TL |
İLÇE SINIRLARI DIŞI DIŞ MEKAN : 3850 TL |
İLÇEMİZDE İKAMET EDEN TARAFLARDAN İKİSİDE YABANCI |
HAFTA İÇİ : 2500 TL |
HAFTA SONU : 3500 TL |
İLÇE SINIRLARI İÇİ DIŞ MEKAN : 4000 TL |
İLÇE SINIRLARI DIŞI DIŞ MEKAN : 5000 TL |
İLÇEMİZ DIŞINDA İKAMET EDEN TARAFLARDAN BİRİ YABANCI |
HAFTA İÇİ : 4000 TL |
HAFTA SONU : 5000 TL |
İLÇE SINIRLARI İÇİ DIŞ MEKAN : 5500 TL |
İLÇE SINIRLARI DIŞI DIŞ MEKAN : 6500TL |
İLÇEMİZ DIŞINDA İKAMET EDEN TARAFLARDAN İKİSİDE YABANCI |
HAFTA İÇİ : 5000 TL |
HAFTA SONU : 6000 TL |
İLÇE SINIRLARI İÇİ DIŞ MEKAN : 6500 TL |
İLÇE SINIRLARI DIŞI DIŞ MEKAN : 7500 TL |