İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM
ADİL DAYIOĞLU
Trabzon Araklı’da doğdu. Selçuk Üniversitesi Coğrafya Öğretmenliği Bölümünden 1996 yılında mezun oldu ve aynı yıl öğretmen olarak göreve başladı. 7 yıl okul müdür yardımcılığı, 1 yıl okul müdürlüğü yaptı. 2009 yılında naklen atama ile Sultangazi Belediyesi’ne Bilgi İşlem Müdürü olarak atandı. 2010-2019 yılları arasında Özel Kalem Müdürlüğü yaptı. Dayıoğlu, 2019 Mayıs ayından itibaren Başakşehir Belediyesi Basın Yayın Halkla İlişkiler Müdürlüğünü yürüten Adil DAYIOĞLU, 11.01.2022 tarihi itibariyle İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü olarak görevlendirilmiştir.
İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde eğitimine devam eden, çeşitli sivil toplum kuruluşlarında başkan ve başkan yardımcılıkları görevini yürüten Adil Dayıoğlu, evli ve 2 çocuk babasıdır.
Adres: Kayabaşı Mahallesi, 15 Temmuz Sokak No: 2 Başakşehir Merkez Camii Yanı, Başakşehir/İstanbul
Telefon: 444 0 669
İnsan Kaynakları Ve Eğitim Müdürlüğü Tanıtım Videosu
ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği'ni indirmek için TIKLAYINIZ.
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Memur Özlük Servisi
Memur Özlük Servisimizin yürüttüğü faaliyetler şu şekildedir:
• Belediyeye ilk defa personel olarak atanacaklar için, Başkanlığın ihtiyaç duyduğu elemanları Kamu Personel Seçme Sınavını kazanmış olanlardan atama işlemlerinin sonuçlandırılması, aday personellere eğitim vermek ve adaylık süresi sonunda müdürlüklerin önerileri üzerine başarılı adayların asaletinin onanması, başarısız olanların ise ilişiğinin kesilme işlemlerinin yapılması
• Emekli, istifa, nakil gelen ve nakil giden, açıktan vekil, açıktan atama ve sözleşmeli personel atama işlemlerinin yapılması
• Memurların yer değiştirmeleri, işçi ve memur personellerin silah altına alınmaları ve terhislerinde göreve dönmeleri ile ilgili işlemlerin yapılması
İşçi Özlük Servisi
İşçi Özlük Servisimizin yürüttüğü faaliyetler şu şekildedir;
• Geçici işçi vizelerinin hazırlanarak norm kadro çerçevesinde meclise sunmak,
• İşçi personellerin toplu iş sözleşmesi işlemlerini yapmak, tutanakları yazmak, sözleşme imzalanıncaya kadar gerekli tüm işlemleri yapmak,
• İşçi yevmiyelerinin toplu iş sözleşmesine göre hesaplamalarının yapılması,
• 4857 sayılı İş Kanunu, Norm Kadro, Özürlü istihdamı, Eski Hükümlü İstihdamı ve diğer kanuni yükümlülüklerden doğan işçi alımları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
• İşçi personellerin puantajlarını yapmak.
Eğitim, İstihdam ve İhale Servisi
Eğitim, İstihdam ve İhale Servisimizin yürütmekte olduğu faaliyetler şöyledir:
Eğitim İşleri
• Belediyemiz çalışanlarının bilgilerini ve motivasyonunun arttırılması için eğitim planlaması yapılması
• Personelin görevine hazırlayıcı eğitimin verilmesinin sağlanması
• Personele görev alanı ile ilgili yasal mevzuat eğitiminin verilmesinin sağlanması
• Personel görevi ile ilgili haklarının ve sorumluluklarının teorik ve uygulama eğitiminin verilmesinin sağlanması
• Personeli üst kademeye hazırlayıcı hizmet içi eğitimin verilmesinin sağlanması
• Personele yurtiçi ve yurtdışında motivasyon ve bilgi artırıcı eğitim seminerleri düzenlenmasi, düzenleyen kurumların programlarına katılım sağlanması
• Aday personellere eğitim verilmesi, adaylık süresi sonunda müdürlüklerin önerileri üzerine, başarılı adayların asaletlerini onanması, başarısız olanların ise ilişiğinin kesilme işlemlerinin yapılaması
Stajyer İşlemleri
• Belediyemize alınan stajyerlerin ilgili kurumlarla ve müdürlüklerle görevlendirmenin ve yazışmalarının yapılması
• 3308 sayılı Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanunu kapsamında Belediyemizde staj yapacak olan Meslek Lisesi öğrencileri staj yerlerinin belirlenmesi, staj süresince takipleri, staj dosyası hazırlanması ve maaş bürosuna bildirmesi
• Zorunlu ücretsiz stajını yapacak olan yüksekokul öğrencilerine belediyemizde staj imkanı sağlanması, staj yerlerinin belirlenmesi ve okullarıyla ilgili koordinasyonun sağlanması
İstihdam İşleri
• Müdürlüklerden gelen talepler doğrultusunda nitelikleri uygun yardımcı personel görevlendirilmesinin ve puantaj işlemlerin yapılması
İdari İşler
• Personel kimlik kartı işlemlerinin yürütülmesi
• Belediye çalışanlarının günlük devam-devamsızlığının takip edilmesi
• 4737 sayılı KİK mevzuatları uyarınca işlemlerinin yapılması
BİKAM
Günümüzde birçok ülkede istihdamın yapısı ve işsizliğin boyutu, ülkenin ekonomik gelişme ve sosyal kalkınma düzeyinin önemli bir göstergesi olmaktadır. Bugün Türkiye'nin en önemli sosyal ve ekonomik sorunlarından birisi de işsizliktir. İnsan ihtiyaçları hızla çeşitlenmekte ve buna bağlı olarak bir yandan çok çeşitli üretim kolları ortaya çıkmakta, diğer yandan üretim kapasitesi hızla genişlemektedir. Yeryüzünde istihdam sorununu çözen ülkeye rastlanmamaktadır. Elbette bunu engelleyen süreçlerden söz etmek olasıdır. Ancak, toplumdaki bireylerin istihdam sorunları önemli boyutlarda olmayı sürdürmektedir. Genellikle konu, eğitim bilgi beceri ile iş arasındaki uygunluk sorununda düğümlenmekte, istihdam sorunlarının çözülememesinin nedenleri bu noktalarda aranmaktadır.
Kamu hizmeti üreten belediyeler bir yandan hizmet kalitesini ve etkinliğini artıracak, kaynak kullanım kapasitelerini geliştirecek metotları uygulamaya koyarken diğer yanda yeni bir anlayış içinde hizmet verdikleri yerel halk ile planlı bir şekilde iletişime geçmek durumunda kalmışlardır. Bu nedenle halk, yerel yönetimlere sürekli iş taleplerini aktarmaktadır.
BİKAM (Başakşehir Belediyesi İstihdama Yönlendirme Merkezi) halkın bu ihtiyaçlarına çözüm bulabilmek amacıyla çalışmalarını sürdürmektedir. Yapılan çalışmalarda kazandırılmak istenen insan gücü ile insan gücüne ihtiyaç duyan iş verenleri buluşturmak ve hem zaman hem de insan gücü israfını engellemektir. Özetle asıl amaç istihdam problemine bir nebze olsun çözüm olabilecek “Doğru işe doğru insanı göndermek.” mantığını hayata geçirebilmektir.
Bu kapsamda BİKAM, paydaşlarımızın çalışan taleplerini hızlı ve verimli bir şekilde karşılamaya çalışırken aynı zamanda iş arayan vatandaşlarımızın hem sektör türlerine göre mesleki sertifikalarını kazanmalarını sağlamaya hem de ulaşmak istedikleri iş pozisyonlarına yönlendirmeye çalışmaktadır.