“YUMURTA SATARAK BAŞLADIM, FENOMEN OLDUM”

Başakşehir Kadın ve Aktivite Merkezi (BAKMER), kadınların sosyal medyayı daha etkin kullanabilmesi amacıyla eğitim programı düzenledi. Sosyal medyada çocuğuyla birlikte yaptığı paylaşımlarla adından sıkça söz ettiren Kadriye Altınbaşak, bu mecradaki ticari tecrübelerini kadınlara aktardı.

Günümüzde sosyal medya, insanların birbirini takip ettiği bir platform olmaktan çok ticari bir mecra olmaya doğru evriliyor. Birbirinden farklı becerileriyle birçok kadın bu fırsatı değerlendirmek için arayış içinde. Soysal medyada “Fenomen anne” olarak bilinen Kadriye Altınbaşak, Şahintepe Bilgievi’nde düzenlenen eğitimde, kadınlara sosyal medya fırsatını nasıl değerlendirebilecekleri hakkında bilgi verdi.

“Instagram’a yumurta satarak başladım”

Instagram’da yüksek takipçi sayısına ulaşma serüvenini anlatan Altınbaşak, “Allah korusun, ‘eşimin başına bir şey gelirse ev ekonomisini nasıl ayakta tutarım’ diye düşündüm. Zamanında mantı yapıp pazarlarda satıyordum. Instagram’da ise yumurta satarak ticarete atılmış oldum. Yumurta tanıtarak ilk ayın sonunda bir çeyrek altın kazanmıştım” dedi.

“Şimdi girmezseniz pişman olursunuz”

Sosyal medyada ticari faaliyetlerin bugün ve gelecekteki önemine dikkat çeken Kadriye Altınbaşak, “5 yıl sonra sosyal medyadan insanlar daha iyi kazançlar sağlayabilecek. Bu yüzden ‘ben yapamam’ demeyin. Ne yeteneğiniz varsa, hatta yeteneğiniz yoksa bile sosyal medyadan kendinize özel bir profil oluşturarak üretmeye başlayın” diye konuştu.

“Daha kolay erişim için etiketlere dikkat”

Özel filtreler ve profesyonel çekimlerden çok doğallığın sosyal medyada ilgi çektiğini ifade eden Altınbaşak, etiket etkinliğinin de önemine dikkat çekerek, “Örneğin takı tasarlayıp satıyorsanız etiket olarak sadece ‘takı’ yazmayın. Daha özel kelimeler kullanarak bir kullanıcının aramasında ilk göze çarpan olabilirsiniz.” dedi.

Yayınlanma Tarihi: 3 Aralık 2019